Investeringar från YSL

förra veckan (host, glömde att blogga om de) gav jag mig ut och skulle leta upp en ny mascara, eftersom min YSL börjat sjunga på sista svängen. Jag ville prova någon ny men samtidigt har jag ju hittat min favorit, nämligen YSL. När jag väl stod där inne på Parelle och skulle välja, kunde jag inte överge min gamla kompis, så de fick bli en ny YSL, Volume Mascara (eller vad den ny heter). Den ni vet, den som har en hylsa i två olika guldnyanser. Jag hade redan Everlong Mascaran, men ville ha någon som ger lite mer "fat lashes", om ni förstår..

När jag sen stod framme i kassen och skulle betala, frågade tjejen bakom disken mig, om det var något mer jag behövde. Nej nej, svarade jag och tänkte att jag skulle spara lite pengar. När jag sen rotat fram plånboken ut väskan ser jag att som har YSL, Radiant Touch (Bästa concealern EVER!), till något salgs kampanjpris, kunde jag inte låta bli att hamstra lite. Jag har ju redan en som inte är slut, men förr eller senare är den väl tom och då måste jag köpa en ny i vilket fall som helst. När man kan köpa den för 298:- istället för 398:- (vet inte exakt på kronan vad den kostar i vanliga fall), why not? hihi



TIPS: Om ni verkligen vill ha Gorgeous, extremt långa fransar och inte är rädd för att investera i riktigt bra smink.. Köp Både YSL's Everlong Mascara(den med gummiborste) och den klassiska Volume Mascara(den med vanlig borste. Börja med Everlong Mascaran; Den separerar fransarna super bra och lägger en bra grund. (Den mascaran är också bra om man bara vill ha en vardags look, alltså inte sådär jättemycke mascara). Efter de lägger du på Volume Mascaran, så många lager som du behagar. När jag går ut målar jag på rätt många lager :)
Jag har väl inte sådär överdrivet långa ögonfransar, men när jag målat med Everlong och Volume, har faktiskt folk trott att jag haft lösögonfransar.. Värt att prova? Det tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0