Jag måste gå vidare

Föra året firade jag inte jul i sverige, då jag bodde i usa. I år kommer jag få med och fira min absoluta favoithögtid. Jag älskar verkligen julen, allt som hör till.. Maten, köpa julklappar, baka julgodis, baka lussebular och pepparkakor, göra pepparkakshus, rimma på paketen, kolla på kalle anka (som man har sett 100 ggr men ändå vill se, hehe), känna lukten av tänka ljus, klä julgranen, alla julsånger, att få träffa familj och släkt, julmusten, ischokladen.. Alltså, jag kan hålla på forever och skriva om allting som jag gillar med julen.. Farmors Jansons frestelse, pappas köttbullar, rödbetssallad.

Jag har inte tänkt så mycket på D (inte som senaste timmarna iallafall) fast igår på tunnelbanan satt jag faktiskt och grät. Jag kom att tänka på hans ögon.. att han aldrig kommer ligga i min säng igen, att han aldrig kommer att kyssa mig igen. Då kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. Jag hade varit på stan hela dagen och dövat mitt onda hjärta med lite shopping, och det funkade ju bra tills jag satt på tbanan hem.. Så typiskt.

I alla fall.. Nu måste jag gå vidare. De finns så mycket att se fram emot.. Nya jobbet (har föresten berättat för familjen som jag jobbar i att jag ska sluta), jag ska ju provjobba nästa lördag söndag. Aah, jag är faktiskt lite nervös. Men det klart man ska vara de, konstigt vore ju annars. Sen ska jag ju flytta också, bli sambo med S, hehe.. får se hur de går. Vi har bara lägeheten här i sthlm i 7 månader, så de kommer nog funka. Dessutom kommer jag kunna vara såå mycket mer i eskilstuna(hos mamma, pappa, släkten och alla vänner).

Näe, jag får faktiskt bara inse att de inte hade funkat.. Jag VILLE att de skulle göra de, men man kan ju inte leva i någon slags drömvärld. Han kunde inte ändra sig och jag hade två val; a) fortsätta träffa honom och ständigt varit ledsen över att var så passiv och inte ville att det skulle bli "för seriöst", som han uttryckte de. Eller b) sagt "skärp dig" och gör du inte de, kommer det inte funka. Han kunde inte ändra på sig och sitt sätt att se förhållanden på så.. Vad fanns att göra? Nada, nothing, inget.

Nu ska jag fokusera på det som är roligt istället.. nämligen min favvis-högtid, EVER! Jag längtar såå tills julskyltningen kommer upp i stan :) Man får en sån varm känsla i hela kroppen.. Dessutom, jag har redan börjat lyssna på julsånger, hihi..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0