Sen levde dom lyckliga, i alla sina dagar

..han och hans motorcykel. Hon och hennes garderob.


Har man inte någon att sova bredvid eller hålla i handen, får man ta de näst bästa. Jag tror att nästan Alla tjejer och killar gör så, omedvetet. Många (det vore fel att säga alla) vill nog gärna ha någon vid sin sida. Någon att älska, någon att dela allt som händer i livet med. Visst, det finns många som kör singel-racet livet ut, men nu riktar vi in oss på dom som trivs bäst i förållanden..

Alla hittar ju inte den här "någon" som förgyller ens liv och då tar vi helt enkelt till andra knep; vi kompenserar med något annat! ..Materiella ting som vi faktiskt kan se och uppfatta att dom finns där. Finns där för oss, så som en partner skulle ha varit! Det låter hemskt men så ser verkligheten ut. Till exempel; Killar som sitter på dejtingsidor har en tendens att Alltid ha med en bild på deras "hoj", alltså deras beloved Motorcykel med stort M. Dessutom skriver nästan Alla att dom tränar 5 ggr i veckan (vissa kryddar visserligen sanningen lite, men hos många stämmer det nog). Bam, nr 2! En snygg kropp.

Tro inte att jag bara ska peka ut killar, nej nej. Vi tjejer är precis lika dana, fast vi kompenserar med till exempel kläder, skor osv. Jag har kommit på mig själv! Det är sant, busted! Det slog mig just efter att jag hade rensat ur och ordnat min garderob. Jag älskar mode, trender och att shoppa men ingen behöver kläder i den mån jag handlar. Och varför har jag under mina tre år som singel shoppat som en galning? För att fylla de där tomma hålet jag har i mitt liv, den tomma platsen bredvid mig i sängen, den tomma platsen i mobilen som jag sparat för "älskling".. Eller, let's not go too far. Jag Letar ju inte direkt efter någon. Näe, jag har det bra med mina kläder och skor.. Vi kommer nog leva lyckliga ett tag till. Jag och min garderob.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0